KARNEVAL

V pátek 26. 2. se pořádal v 1. třídě Karneval. Bylo nám líto, že by děti o takovou hezkou akci měly přijít, vše jsme proto přizpůsobily hygienickým podmínkám a zároveň výuce. Přišlo mnoho krásných masek – princezny, farmář, veterinář, kostlivec, voják/policista, beruška, pirát, upír, Spider-Man a další. První dvě hodiny jsme se věnovali učivu ČJ a M, po velké přestávce vypuklo karnevalové veselí – hráli jsme hry, tancovali, soutěžili, vyráběli masku na oči. Nechybělo ani malé pohoštění, za které děkujeme p. Stráníkové a p. Pánkové. Užili jsme si společně mnoho legrace, ale zároveň jsme se museli rozloučit na několik dní, možná týdnů z důvodu uzavření školy. Budeme to brát jako povinné studijní prázdniny a věřit/přát si, že se zase brzy potkáme ve škole.                               

                                                                 L. Jiroutová, L. Vopařilová      

            

Naši žáci čtvrté až deváté třídy se zúčastnili 26.2. a 2.3. on-line těchto preventivních programů.

4. + 5. roč. Skrytá nebezpečí internetu 1    

Počítačové hry: násilí a závislost. Témata rizik internetu: lživý obsah, pornografie,nebezpečné kontakty, sexting, nebezpečí webkamer, etika chatování, etika pořizování fotografií a videí, ochrana osobních informací a hesla.

6. + 7. roč. Skrytá nebezpečí internetu 2    

Kyberšikana: jak se bránit proti agresorům. Sexting: nebezpečí sdílení svých fotografií na internetu, KyberGrooming: nebezpeční „přátelé“. Zabezpečení účtu a osobních informací na internetu.

8. + 9. roč. Jak se nenechat podvést

Mladá generace je dnes vystavena takovému množství informací jako žádná jiná generace před nimi. Zároveň s tím jsou k informacím přehnaně důvěřiví. Jedním z rostoucích zájmů mladých je esoterika a konspirační teorie. Kritické myšlení je aplikováno na konkrétních příkladech podvodů, které demonstruje lektor: 1) demonstrace podvodu s horoskopy – proč tak sedí? (chladné čtení) 2) demonstrace podvodného čtení z ruky, příběh léčitele – podvodníka a placebo efekt. Konspirační teorie – pravda nebo lež? Kritické myšlení a Occamova břitva v praxi.    

6. + 7. roč. Komenský 2020                     

8. + 9. roč. Komenský 2020   

Lektoři se spojili s žáky přes aplikaci MS Teams a diskutovali s nimi o tom, jaké nebezpečí na ně číhá na internetu a jak se nenechat podvést. Žáci se navíc dozvěděli spoustu nových informací o Janu Amosi Komenském. Uplynulo již 350 let od jeho smrti. Jan Amos Komenský je považován za zakladatele moderní pedagogiky a vysloužil si přízvisko „Učitel národů“. Do obecného povědomí se zapsal také jako autor nejslavnějšího česky psaného díla 17. století s názvem Labyrint světa a ráj srdce. 

 

 Vzhledem k mimořádné situaci se tradiční soutěž Přírodovědný klokan uskutečnila letos netradiční formou. Žáci opět odpovídali na 24 přírodovědně zaměřených otázek. Nevyplňovali ovšem karty odpovědí ve školních lavicích, ale odpovídali prostřednictvím aplikace MS Teams a výsledky byly zpracovány rovnou do elektronické podoby. Jmenovitě bych ráda vyzdvihla výkony těchto žáků:


Nejlepší řešitelé kategorie kadet Přírodovědného klokana 2020/2021 naší školy: 

Viktorie Lněničková (9. ročník) - 58 bodů 

Jakub Hárovník (8. ročník) - 57 bodů
Veronika Hubinková (9. ročník) - 55 bodů
Barbora Kučerová (9. ročník) - 53 bodů
Dominik Fuchs (8. ročníkú - 50 bodů

 

Matematický klokan 2020

Ve čtvrtek a pátek 12. a 13. listopadu se žáci od 4. do 9. ročníku zúčastnili online soutěže Matematický klokan 2020. Otázky byly hodnoceny třemi, čtyřmi nebo pěti body podle obtížnosti, za nezodpovězenou otázku byly nula za špatně zodpovězenou -1 bod. Pátý až devátý ročník mohl dosáhnout 120 bodů ( 24 bodů dostali žáci na začátku), čtvrtý ročník mohl dosáhnout 90ti bodů ( 18 bodů na začátku). V jednotlivých kategoriích se na prvních třech místech umístili:

Cvrček

1.     Anna Vopařilová 79 b.

2.     Dorota Doležalová 62 b.

3.     Michal Tobek 37 b.

Klokánek

1.     Jakub Holec 85 b.

2.     Eliška Rosendorfová 82 b.

3.     Dominik Němec 67 b.

Benjamín

1.     Daniel Pekárik 80 b.

2.     Jakub Hárovník 78 b.

3.     Lukáš Sigl 66 b.

Kadet

1.     Veronika Hubinková 52 b.

2.     Dominika Jůzová 46 b.

3.     Kateřina Šotolová a Václav Mrázek 38 b.

Chtěli bychom poděkovat všem níže uvedeným sponzorům za poskytnutí finančních darů, které poslouží k  zakoupení didaktických pomůcek a her pro žáky školy.  O jejich využití Vás budeme informovat. Děkujeme.

Zemědělské družstvo Trstěnice 
Obec Chmelík
Obec Čistá
Stavitelství Jokeš, spol. s.r.o.
««« | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ... | »»»
 
© 2021, www.zstrstenice.cz, PPSU s.r.o. | xhtml 1.0, css valid
TOPlist