Deník týhle doby aneb offline v online

Žáci 4. a 5. třídy (Dorota Doležalová, Miroslav Drexler, Anna Vopařilová, Sabina Žroutová, Eliška Cacková a Eliška Kučerová) se zapojili do projektu Krajského centra primární prevence Pk při Pedagogicko – psychologické poradně Ústí nad Orlicí – „Deník týhle doby“ jako památky na covidové období.  Svými díly přispěli k vytvoření deníku, který zachytil současnou zvláštní dobu. Pedagogicko-psychologická poradna v Ústí nad Orlicí položila žákům v kraji jednoduchou otázku. Jak se vám žije a co děláte v době pandemie? Do výzvy se zapojilo 615 žáků, kteří opustili digitální prostor a podělili se o své myšlenky, výtvory, kresby, výrobky, básně, povídky a zážitky z posledních měsíců. V květnu žáci obdrželi za své příspěvky odměny a tištěné deníky.

Mgr. Šárka Dufková

 

 

Letos na jaře jsme se účastnili akce Ukliďme Česko! Hlavním úklidovým dnem byl 28. březen 2021. Úklidem životního prostředí se zabývali jednotlivě žáci všech tříd z prvního i druhého stupně zejména v obci Trstěnice a v okolí. Naše úsilí jsme sdíleli přes aplikaci MS Teams. Na projekt bude navazovat školní fotosoutěž - formou hlasování. Zde na stránkách školy najdete výběr snímků. Tímto všem účastníkům děkujeme. 

Markéta Hronová

 

 

[04.06 13:56] Mgr. Markéta Hronová

Máme finalisty ve fotosoutěži projektu Ukliďme Česko. Nejvíce olajkovaná fotografie získává hodnotnou cenu. Prosím, o sdílení a udělení lajku pro naše žáky (sourozenci Cackovi a Jakub Holec). Samozřejmě fandíme svým! Všechny vybrané fotografie s možností lajkování a sdílení najdete zde: Ukliďme Česko – Příspěvky | Facebook . Děkujeme!

Facebook

www.facebook.com

<https://teams.microsoft.com/l/message/19:518365979f594d0d9a16d3308555760a@thread.tacv2/1622807800621?tenantId=ba325318-0acf-481a-aeab-00df06b99642&amp;groupId=14186bf0-440a-4fe2-a075-6811924fb300&amp;parentMessageId=1622807800621&amp;teamName=Ukliďme Česko!&amp;channelName=Obecné&amp;createdTime=1622807800621>

KARNEVAL

V pátek 26. 2. se pořádal v 1. třídě Karneval. Bylo nám líto, že by děti o takovou hezkou akci měly přijít, vše jsme proto přizpůsobily hygienickým podmínkám a zároveň výuce. Přišlo mnoho krásných masek – princezny, farmář, veterinář, kostlivec, voják/policista, beruška, pirát, upír, Spider-Man a další. První dvě hodiny jsme se věnovali učivu ČJ a M, po velké přestávce vypuklo karnevalové veselí – hráli jsme hry, tancovali, soutěžili, vyráběli masku na oči. Nechybělo ani malé pohoštění, za které děkujeme p. Stráníkové a p. Pánkové. Užili jsme si společně mnoho legrace, ale zároveň jsme se museli rozloučit na několik dní, možná týdnů z důvodu uzavření školy. Budeme to brát jako povinné studijní prázdniny a věřit/přát si, že se zase brzy potkáme ve škole.                               

                                                                 L. Jiroutová, L. Vopařilová      

            

Naši žáci čtvrté až deváté třídy se zúčastnili 26.2. a 2.3. on-line těchto preventivních programů.

4. + 5. roč. Skrytá nebezpečí internetu 1    

Počítačové hry: násilí a závislost. Témata rizik internetu: lživý obsah, pornografie,nebezpečné kontakty, sexting, nebezpečí webkamer, etika chatování, etika pořizování fotografií a videí, ochrana osobních informací a hesla.

6. + 7. roč. Skrytá nebezpečí internetu 2    

Kyberšikana: jak se bránit proti agresorům. Sexting: nebezpečí sdílení svých fotografií na internetu, KyberGrooming: nebezpeční „přátelé“. Zabezpečení účtu a osobních informací na internetu.

8. + 9. roč. Jak se nenechat podvést

Mladá generace je dnes vystavena takovému množství informací jako žádná jiná generace před nimi. Zároveň s tím jsou k informacím přehnaně důvěřiví. Jedním z rostoucích zájmů mladých je esoterika a konspirační teorie. Kritické myšlení je aplikováno na konkrétních příkladech podvodů, které demonstruje lektor: 1) demonstrace podvodu s horoskopy – proč tak sedí? (chladné čtení) 2) demonstrace podvodného čtení z ruky, příběh léčitele – podvodníka a placebo efekt. Konspirační teorie – pravda nebo lež? Kritické myšlení a Occamova břitva v praxi.    

6. + 7. roč. Komenský 2020                     

8. + 9. roč. Komenský 2020   

Lektoři se spojili s žáky přes aplikaci MS Teams a diskutovali s nimi o tom, jaké nebezpečí na ně číhá na internetu a jak se nenechat podvést. Žáci se navíc dozvěděli spoustu nových informací o Janu Amosi Komenském. Uplynulo již 350 let od jeho smrti. Jan Amos Komenský je považován za zakladatele moderní pedagogiky a vysloužil si přízvisko „Učitel národů“. Do obecného povědomí se zapsal také jako autor nejslavnějšího česky psaného díla 17. století s názvem Labyrint světa a ráj srdce. 

 

 Vzhledem k mimořádné situaci se tradiční soutěž Přírodovědný klokan uskutečnila letos netradiční formou. Žáci opět odpovídali na 24 přírodovědně zaměřených otázek. Nevyplňovali ovšem karty odpovědí ve školních lavicích, ale odpovídali prostřednictvím aplikace MS Teams a výsledky byly zpracovány rovnou do elektronické podoby. Jmenovitě bych ráda vyzdvihla výkony těchto žáků:


Nejlepší řešitelé kategorie kadet Přírodovědného klokana 2020/2021 naší školy: 

Viktorie Lněničková (9. ročník) - 58 bodů 

Jakub Hárovník (8. ročník) - 57 bodů
Veronika Hubinková (9. ročník) - 55 bodů
Barbora Kučerová (9. ročník) - 53 bodů
Dominik Fuchs (8. ročníkú - 50 bodů

««« | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ... | »»»
 
© 2021, www.zstrstenice.cz, PPSU s.r.o. | xhtml 1.0, css valid
TOPlist